Критеријум за остваривање профита у процени кршења ауторских права: нешто старо, нешто ново, нешто позајмљено, нешто плаво

Бранка Марушић ORCID logo

Рад објављен 17. августа 2022.

АПСТРАКТ: Начин на који приступамо садржају, конзумирамо га и уживамо у њему, променио се у току последњих деценија. Традиционални начин приступању садржаја раније је био унапред одређен. Да би приступила садржају, особа је требала да буде на одређеном месту у одређено време. На пример, гледање омиљене телевизијске серије захтевало је присуство испред телевизора у одређено време које је телевизијски емитер одредио. Данас је садржај доступан на месту и у времену које крајњи корисник сам одабере и често му се приступа преко Интернета. На пример, данас се телевизијска серија може гледати на Нетфликсу (Netflix) са места и у време које корисник сам одабере. Ипак, неки садржаји нису доступни на интернету. То је због чињенице да правила о ауторским правима – за доступност садржаја на мрежи – постају све сложенија. Овај чланак испитује један део сложености правила о ауторским правима – увођење профитне природе акта који омогућава приступ садржају заштићеном ауторским правом.

КЉУЧНЕ РЕЧИ: повреда ауторских права на интернету, профитна природа дела, Суд правде Европске уније.